Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Holmström - 29 mars 2008 00:44

Här kommer mitt matchreferat :] Hahaha, allt kanske inte stämmer till 100%, men jag tror det. Jag hade faktiskt inte papper o penna med mej så. -.-' 


Kollade på min tredje (?) elitseriematch som jag var på plats idag. Men det var första som det var slutspel.

Man kan nästan säga att det kokade i Idrottshuset. Stämningen var jättehäftig och så. Sävehof hade sin lilla klack på 20 pers me trummor, o LIF Lindesberg hade en proppfull hall som till kanske 90% bestod av Lindefans. Ändå hördes Sävehofsklacken faktiskt ganska bra. 

Matchen var rätt så jämn spelmässigt, men Sävehof ledde väl istortsett hela tiden med 1-3 bollar. Tyckte inte att Lindesberg skapade jättemkt framåt. Några missade frilägen från 6 m som man borde sätta.

Men det märktes väl vem som var stjärnan i hemmalaget. När han kom in på planen ljublades det, och så fort han fick en smäll buades det, rejält. Självklart snackar vi om "Kung" Tobias Warvne. Ändå gjorde han inte så jättemycket. Han fick iof ganska lite speltid.

IK Sävehof hade 2 väldigt bra skyttar på 9 m, Jonathan Stenbäcken och Patrik Fahlgren. Fahlgren blev punktad ganska mkt. Men, när han inte blev det så antingen mål eller så ett snyggt inspel till Erik Fritzon som var ganska grym på linjen. Det fanns också en vänsterhänt H6 som var bra. Viktor Fridén. Målvakten Hreidar Gudmundson var väldigt bra.

Domarna missade en del grejer, fast åt båda håll så det är det väl mer "ok". Sävehof vann rättvist med 31-28.


Av Holmström - 29 mars 2008 00:25

 Nehej, så blev det inte. Eller jo asså jag fick in bilderna men det blev skitkonstigt. Får fixa dom o beskära imorrn om ja orkar. Annars blire la bdb. ^^


Lite bilder från matchen. För första gången tog jag inte med mej kameran för ja tänkte, nee, det kmr inte bli nå bra. Men jaa. Vi satt på andra raden nerifrån o hade ca 2 m till planen. Lisa ditt jävla pucko.

Men här kmr lite mobilbilder iaf.. Förlåt för att min mobilkamera suger, och att ja lyckades ändra inställningen så nåra kort blev skitsmå. :o

Eftersom jag inte laddat upp bilderna här på bloggen utan på photobucket så kan jag inte skriva emellan dom... Bilderna är inte heller i rätt ordning.


1. # 11 Payam Hatami, LIF Lindesberg

2. Lindesberg i försvar

3. Försvaret igen

4. Sävehof klacken

5. Skadad spelare, kmr inte ihåg vem..

6. Sävehof i time out

7. Tufft försvar av Sävehof

8. #10 Viktor Fridén, IK Sävehof

9. Torka torka.

10. Sävehof tackar för match

Presentation

Omröstning

Känner du mej? :)
 Ja
 Nej
 Vet ej
 Aa, men vill inte känna dej
 Nej, men vill känna dej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards