Alla inlägg under maj 2008

Av Holmström - 31 maj 2008 14:34

Usch, jag inser själv hur dålig jag är på o skriva här. :(

De är ju inge bra. Bättring please.


Onsdag: Ganska kul dag har jag för mej, matte på morronen, eget arbete & kurs. På em fika jag me Sara tror jag? O sen synundersökning lite senare. Hade inga fel alls på synen, inte fö ja trodde de dårå men, de är ju bra. (Y)


Torsdag: Allmänt ok dag. Körde softboll på idrotten och det är jättekul. :D Haha, typ som baseboll blandat med brännboll. Typ. :P Sen efter skolan vet jag inte va ja gjorde. Men på kvällen hade vi filmvisning med klassen. Det var rolig för våran klass är bäst. Tyvärr fattade nog ingen ngt av våran film. XD Men det är ju smällar man får ta.. ^^

Sen efter det var det dags för första damträningen. :) Det var roligt, men det jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv tror jag. XD Iaf värsta fyspasset. :O Haha, o vi va bara 11 pers så.. Varav 2 damspelare. :O De va ju lite sådär kanske..


Igår va ja då på Rix fm me nåra. Det var roligt de me. Nåra av artisterna var iaf värda och bli lyssnade på. Typ Takida. :D Fick en glad överaskning precis innan vi skulle åka när mamma sa att dom skulle komma. Det var nice. (Y)

Utomhus festival, stor scen, mkt folk & Curly Sue live med nästan hela publiken som sjunger med. Det är sommar.

Fick veta franska provet igår också. Asnöjd blev jag. :$ Skryt nudå ;) Fick 100 av 107 poäng + att jag kommer höja betyget till mvg nu. :D Shit vad jag är glad. :D


Vart i stan ida också. Impuls handlade en t-shirt för 100 spänn o sen blev det ett ryggskydd också. :P Känns bra att ha ifall ryggen dampar ihop igen och att ha om ja känner mej stel på träning. Det gör ju inte ont när jag är uppvärmd, men typ om ja suttit still, då är det inte kul..


Nu ska jag nu gå ut i solen med iPoden o en 1,5 liter ramlösa. <3 

Puss på er

Av Holmström - 27 maj 2008 19:00

Måndag: Gårdagen var väldigt slö. Elr jag gick runt och gäsade hela dan. ^^

Franska - slöjd - lunch - kemi - fysik - geografi, valde nytt land, så nu forskar jag om Bahamas. :P

Hämtade även böckerna till mitt traktorkörkort, så jag ska ha min första lektion på måndag. XD


Tisdag: Jaa, ganska så slö dag idag.

Historia - matte - kemiprov, gick helt ok tror jag - lunch - svenska - svenska/bild - engelska. O lärarna har verkligen jobbat på o få mej nöjd idag tror jag. (Y) Haha, fast det är ju inget man tkr illa om så. :P Lyckades skriva en 1,5 sidor dataskriven novell i strlk 10 på ca 30 min så. O jag vart nöjd med den. :$

Sen på em har jag varit med far i staden och beställt synundersökning till mitt körkort. ^^ Nu ska jag skriva lite mer på mitt kärlekshäfte så. :P


pussssssssssssss. :*


& om ni inte har ngt o göra så checka in videon, den är tuff,  låten är bara bra. (Y)

http://www.youtube.com/watch?v=4DdCFczrodc

Av Holmström - 27 maj 2008 18:41

Sitter vid mammas laptop igen, sry mamma, för javet ju att du läser dehär. ^^ Men jag orkar aktiskt inte starta "min" dator så. O eftersom mammas alltid står på så kan ja ju lika gärna låååna den. (a)


Vi i Hallsberg i helgen då. Kom dit på fredan som vanligt. Då hade vi grillmys med laget o det var väldigt tevligt. ^^ Hahaha, vi hade sjukt roligt iaf. Speciellt när alla berättade om gamla minnen som dom flesta (bla jag) inte hade en aning om va de var, men det lät ändå så roligt så man låg dubbelvikt o garvade. Älska laget. <3


Lördagen, upp vid halv 7 o käkade frukost. :) Sen värma för dags för match runt 9 ? Mot ÖSK, vilken vi vann me 16-8. Good. (Y) Sen kunde vi käka lunch innan dags för nästa, mot Vassunda (?). Även den vann vi med sådär 20-8 tror jag. Tyvärr ´kunde jag inte vara med mer än ca 5 min av matchen. När jag slängde mej o sköt (de blev mål ofc) så när jag hade rest mej upp hade jag så jävla ont i ryggen. Går inte o beskriva, men har aldrig haft så ont förut. Så det blev o släpa sig av planen,ramla ihop på backen o få linimentmassage av mamma. Sen skulle jag prova o stå upp, men kunde inte ens stödja på mitt höger ben för då darra det som satan och bara vek sig. Skitäckligt... :S

Sen tog vi lagfoto, jag fick asskön massage av våran massör, spände på mej ryggskydd o så dags för match 3 den dagen. Mot Spårvägen denhär gången. Lite större motstånd den gången. Vi stryk med typ 8-24.. :S O det konstiga var att jag kände ingenting i ryggen när jag väl var varm, det är ju konstigt. ^^

Vi gick vidare till a-slutspel.

 På kvällen gick jag o några till o köpte en stor fet familje pizza o dela på, men det slutade med att vi skänkte bort den. Haha.


På söndagen var det att gå upp 6.00 Assjobbigt. Match kl 8.20 mot vhf f 94. Vi förlorade med 12-13 o åkte därmed ut. Ja , det är skitpinsamt, men så är det. Det är fakta att vi åkte ut mot dom som är yngre från våran förening. :S Tyckte tyvärr att det var lite väl dålig lottning o lyckas få 2 lag från samma förening mot varandra, men jaja..

Sen gjorde vi inte så jätte mycket mer den dagen. Elr jo, jag satt o stekte med en 1,5 liters Loka samtididigt som jag hejade/kollade på Sofias kvartsfinal, semifinal och final i B-slutspelet. Vilket dom vann med typ 15 bollar. Nice. (Y)


Nog om Hallsberg skulle jag tro.

Det här var dessutom det sista vi gör med vårat lag, altså bara vi 93 or. Jag tycker iaf att det är jättetråkigt, för jag gillar verkligen vårat lag och vi har en så härlig sammanhållning.


Vadstena HF F-93, ni är allra allra bäst. <3

Av Holmström - 27 maj 2008 18:26

Skulle prova om det gick o byta bloggnamn, o de gick, o jag kan dessutom inte byta tbx. XD Typiskt mej elr vad. ^^ Ny är :


http://lisili.bloggagratis.se

Av Holmström - 26 maj 2008 11:58

Hallå, sitter hemma vid mammas ´laptop för ja har långrast 1 h 20 min, o hade glömt ett papper hemma så då kunde jag ju lika gärna hämt det. :)


Helgen i Hallsberg var bra då. :P Hade tänkt o skriva ett långt inlägg igår, men var helt slut. Haha. Så det kommer troligen i eftermiddag, men jag har rätt mkt plugg då. För ja har kemiprov imorrn. Men vi får se. :P


Nu ska jag skriva ut ett papper o sen cykla ner te skolan o ha kemi. :P


puss. :*

hat

Av Holmström - 22 maj 2008 20:11

Usch, ja hatar dehär.


Att vara stressade som en javet inte vad, o dessutom ha värsta pressen.


Ja tror inte att jag är ensam om det heller. Alla känner nog så just nu,


slutet av terminen, betyg&annat.


O nej, man orkar inte hålla fokus hur länge som helst, så funkar det inte.


Det kommer bli skönt o kunna släppa skolan en helg nu. Men det lär bli


värre på söndag kväll.


Det skulle inte sitta fel med en liten studiedag nu också. Men först ska jag


väl försöka ta mej igenom ett franska prov imorrn. Fyfan.



hejdå :*



snart sommarlov. (#)

Av Holmström - 22 maj 2008 20:07

& vet ni elr. :D Om jag får 14 st ynka besökare till så har jag dubblat mitt tidigare besöksrekord från i april. :'D Lucky me.

Av Holmström - 22 maj 2008 19:50

Tjo, rätt så slappis dag idag. :) Idrotten var rätt rolig iaf, körde softboll o ja va ju inte så bra dårå. ^^ Hahahaha. ^^ På em hade vi svenska o det är numera roligt. (Y)

Sen var väl dagen som en vanlig torsdag, förrutom att vi inte hade ngn lärare på franskan, men vi slapp vikarie så den andra franska läraren gick emellen klassrummen, så det var ju bra iaf. :)


Sen kom hem, gjorde chokladbollar som blev sådär. Hahah, så ja håller på o säljer dom för 5 spänn styck nu. Intresserad, ngn? Har sålt två. En för 5 kr, o en i utbyte mot moppe, till pappa. ;)

Sen gick ja ut på min miniballkong i bikini o pluggade franska & solade, utan sol, ja kan nog hälften av alla glosor iaf. O min superba idé funkade. :D Det gick att ta ut dator högtalarna te ballkongen o sitta där o lyssna på färdiga spelningslista i iTunes, dock lite frustrerande o inte kunna byta låt så ofta som man vill. Elr jo, klart man kan, om man vill springa in o ut genom dörren så fot man satt sej till rätta. btw så måste jag komma på ngt sätt o sitta lite ordentligt, min rygg pajar totalt annars, o det vill ja ju inte.


O nu sitter ja här, ska snart återgå till pluggandet, men kände för o lägga in kassa mobilbilder på nåra kossor. :) Bara det att min dampiga mobil störde sej lite.. Elr datorn, javet inte, men man kan iaf inte visa några av korten ja flyttat från telefonminnet t. minneskortet. Så det fick bli 2 bilder på pappas kossa, Aslög. ;P & yes, jag är medveten om att kvalitén är kass som i kassast.


Har förresten tänkt på skillnaderna mellan bdb och bloggen. I bloggen skriver man ju friare vad man vill, dom som inte vill läsa gör inte det, så enkelt är det. Men bdb, då bevakar man ju mer o ja tkr iaf inte att man kan skriva fritt där. För man kanske inte vill att alla ska läsa allt när man lagt in bilden precis. Känns mer som att folk tvingas läsa det man skriver där just för att de bevakar. Lite småtöntig tanke iof, för om man bevakar ngn gör man ju de för o kolla denns bilder. Haha lol lisa, du är stööööörd. ;D Det är mer typ bra till o lägga in mkt kort. Efter som det är så knöligt i bloggen..


puss & hej


ska ev börja packa lite te imorrn också. Tur som satan att vi slutar redan 13.10 imorrn, o så åker vi kl 17.00 Järnvägen Cup, Hallsberg IMH<3

Presentation

Omröstning

Känner du mej? :)
 Ja
 Nej
 Vet ej
 Aa, men vill inte känna dej
 Nej, men vill känna dej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards