Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

LIF Lindesberg - IK Sävehof

Av Holmström - 29 mars 2008 00:44

Här kommer mitt matchreferat :] Hahaha, allt kanske inte stämmer till 100%, men jag tror det. Jag hade faktiskt inte papper o penna med mej så. -.-' 


Kollade på min tredje (?) elitseriematch som jag var på plats idag. Men det var första som det var slutspel.

Man kan nästan säga att det kokade i Idrottshuset. Stämningen var jättehäftig och så. Sävehof hade sin lilla klack på 20 pers me trummor, o LIF Lindesberg hade en proppfull hall som till kanske 90% bestod av Lindefans. Ändå hördes Sävehofsklacken faktiskt ganska bra. 

Matchen var rätt så jämn spelmässigt, men Sävehof ledde väl istortsett hela tiden med 1-3 bollar. Tyckte inte att Lindesberg skapade jättemkt framåt. Några missade frilägen från 6 m som man borde sätta.

Men det märktes väl vem som var stjärnan i hemmalaget. När han kom in på planen ljublades det, och så fort han fick en smäll buades det, rejält. Självklart snackar vi om "Kung" Tobias Warvne. Ändå gjorde han inte så jättemycket. Han fick iof ganska lite speltid.

IK Sävehof hade 2 väldigt bra skyttar på 9 m, Jonathan Stenbäcken och Patrik Fahlgren. Fahlgren blev punktad ganska mkt. Men, när han inte blev det så antingen mål eller så ett snyggt inspel till Erik Fritzon som var ganska grym på linjen. Det fanns också en vänsterhänt H6 som var bra. Viktor Fridén. Målvakten Hreidar Gudmundson var väldigt bra.

Domarna missade en del grejer, fast åt båda håll så det är det väl mer "ok". Sävehof vann rättvist med 31-28.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Holmström - 3 augusti 2008 22:02

Hörrni, bara för att jag vet att alla bryr sej o tkr min blogg är så sjukt intressant, så just därför kan ja ju tala om att jag har bytt blogg tillsvidare typ.   Ny adress :   http://lisili.blogg.se       hoppas alla mina trogna läsare hittar dit is...

Av Holmström - 30 juli 2008 15:38

Tjoo,   nu sitter jag utanför fasters knyppelmuseum vid hennes laptop. :) Väldigt skönt i skuggan där de fläktar lite. Väntar på att hon ska komma så jag kan plocka ut lite bilder åt henne. :P Så, nu kom hon så jag ska dra.   Måste köpa mej en egen ...

Av Holmström - 29 juli 2008 20:52

Ojoj. inte skrivit på ett tag nu. O inte tänker ja göra det heller...Trött på datorn helt enkelt, vadå datorn om man kan va ute o göra ngt ist... För det är vad jag har gjort sen ja skrev sist, vart ute o gjort lite o ingenting, det är därför man ä...

Av Holmström - 25 juli 2008 20:50

Idag skulle sötan på bilden ha fyllt 5(?) år. <3   RIP Tessan ...

Av Holmström - 25 juli 2008 14:27

tjo, väldigt varmt idarå.. ^^ har typ inte gjort ngt idag, badat lite o läst lite, typ. :P   ska la gå ut o sätta mej i somlen (elr skuggan) o ta't ännu mer lugnt. ^^, De är jag bra på kan ja lova!   hejdå. ...

Presentation

Omröstning

Känner du mej? :)
 Ja
 Nej
 Vet ej
 Aa, men vill inte känna dej
 Nej, men vill känna dej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards